tirsdag den 30. maj 2017

Blog besøg på Samsø


Det var 4 år siden jeg sidst havde været på samsø så allerede sidste år lovede jeg Lisbeth at jeg ville tage turen derover og denne gang mens alle hendes rododendroner står i deres skønneste flor og det er helt klart en tur værd. Vi ( Malene, lad romantikken blomstre) og jeg taget på mange haveture sammen så det var ganske klart at vi begge skulle med og gerne en bil fuld. Vi gik efter den 20 maj, men der blev jeg forhindret så heldigvis bød gæstfrie Lisbeth på et alternativ Mandag den 29 maj og vi kunne så mødes med Linda( fra Casa Rosen) og dem hun kunne lokke med i hendes bil. så lidt nye bekendtskaber blev det også til.( Mette og Gerd)
Vi fik lokket Lone med fra Kolding som vi kender gennem facebook. Så vi tog 3 mand af sted.








Og hold nu op Lisbeth og Bent er virkelige meget gæstfrie. Boller til middag og dejlig lagkage lige før Sjællænderne tog deres færge hjem. desværre uden billeder fra disse hyggestunder.

Så kørte vi Ud til Cecils  Inspiratoriet, hvor hun har lavet en skovhave over de sidste 4 år, hvor hun arbejder med permakultur.
 Meget inspirerende  måde At  have, Have på,  hvor planterne skal ( gør ) arbejde sammen. Vi slugte villigt til os af Cecils viden om planter.

 Denne Måtte jeg bare eje, og Cecil var en gavmild sjæl.




To dejlige  Meget Gavmilde, haveglade Kvinder på Samsø så absolut en skøn dag. Som jeg vil huske længe på, Håber vi snart ses igen. Tusind tak for alt vi tog med os hjem derfra.

Lige et billede fra hjemmefronten, Taget lige efter alle mine nye skønheder blev pottet op.
Den første rose der blomstrede i min have var igen.
RITAUSMA.
Lidt fra en dejlig dag på Samsø, som vist fik sparket så hårdt til den sløve blogger bag BLOMSTERHATTEN

18 kommentarer:

  1. Hej Helle
    Dejligt at du lige fik lavet et lille indlæg igen, og godt at høre at I har nydt dagen. Jeg var glad for, at I tog jer tid til en tur herover, det blev en lang dag for jer.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja en lang men dejlig dag heldigvis klarede Malene både at køre ud og hjem, det var jeg meget taknemlig for.
      Ja skønt vi endelig fik taget os sammen til og gense din/ jeres have.

      Slet
  2. Hej Helle
    Dejligt indlæg fra en dejlig have, og skønt, at der kommer lidt nyt på din blog :) Jeg har også haft den fantastiske oplevelse at se Lisbeths have i rhodotiden - det glemmer man ikke lige med det samme :) Har købt Ritausma efter at have set den hos dig, men er ikke så heldig, at den er i blomst endnu - der er noget at glæde sig til :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda glad for at høre at jeg ha lokket dig til Ritausma den skal nu nok komme efter det.
      Ja vil prøve om jeg ikke kan holde fast i bloggen det er jo et fantastisk forum, som har givet mange nye bekendtskaber for ikke og sige venner, se evt. Lisbeths indlæg om dette.
      Og ja Lisbeths have bugner jo med vil have Rhodoer..

      Slet
  3. Hej Helle
    Wow for et fint indlæg du har lavet, hvad pokker mon jeg laver på det øverste billede :o))) det ser ud til at jeg er ved at give den smukke mørke rhodo en kæmpekrammer :o)
    Skønne billeder fra Lisbeths have og fra Cecils, der vil jeg også gerne med ud en dag.
    Stort kram til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en rigtig skøn dag, tror det var skønheden der løb af med dig og det er jo ganske forståeligt i Lisbeths skønne have.
      Vi ses jo lige om lidt..

      Slet
  4. Skønt indlæg fra en skøn have, med skønne gæster! Jeg er helt overbevist om at I hyggede jer. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan du tro vi gjorde, laaang dag men rigtig dejlig.
      Kan du bruge bagehjælp til på msndag tror min familie er søde i år og har ventet med fødselsdag til om eftermiddagen, så jeg når ind til plantemarkedet, jeg har i hvert fald købt billetten, for så er der ingen vej uden om..

      Slet
  5. Hej Helle. Tak for sidst, det var en hyggelig dag og rigtig dejligt at møde jer :-). Skønne billeder fra Lisbeths have. Der ser spændende ud hos Cecil og fin plante du fik med hjem derfra. Hvor er den bare fin Ritausma :-). Ha det rigtig godt til vi ses igen :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      tak skal du have.
      ja dejligt og finde nye havevenner.
      ja en meget dejlig roser, den er sat foran mit drivhus som beskyttelse mod vildtflyvende basketbolde, den er dog blevet flyttet lidt længer væk forrige år, da de bliver store, og det er en meget stikkende rose.. Ja og i lige måde

      Slet
  6. Hej Helle.
    Tak for sidst. Sikke en dejlig tur vi havde:-)
    Jeg tror Linda står og måler hvor stor og overdådig planten er. Mon den lige kan passe ind hjemme i kolonihaven?..... ha ha, der var i hvert fald mange fristelser.
    Det er en picture perfect have, som bare bugner af overdådighed. At værtsparret også er så hjertevarme, hyggelige og søde mennesker, at man bliver ovenud forkælet med guf til både ganen og haven her hjemme, det gør det jo ikke dårligere:-)
    Det var dejligt vi lige kunne få det til at passe, så vi kunne pleje vores eksisterende havebekendtskaber og få helt nye. Det bedste ved bloggen er nu alligevel, når vi mødes rigtigt, synes jeg.
    Hold op, hvor er det dejligt, at se sig selv på billeder igen. Det er da godt nok blevet NOGET kønnere, at se på! Men kasketten, den har da godt nok udtjent sin værnepligt, selvom det selvfølgelig er den nyeste jeg har taget på.
    Cecil var mindst lige så godt til at fortælle om permakultur, som jeg havde håbet på. Der findes ikke noget bedre, end meget passionerede mennesker, der virkelig brænder for noget, så meget, at man bliver helt smittet af det. Jeg skal i hvert fald til at læse op på det.
    Skønne Ritausma, men plejer den ikke være næsten helt hvid?
    Her er det Jaqueline du pre, (er det rigtig skrevet, jeg har holdt vinterpause lidt for længe, tror jeg)! men her er det den der har startet roseåret op, med den første blomst, som er sprunget ud.
    Tak for en dejlig dag. Nu håber jeg vi bliver fyldt op med masser af inspiration igen i aften, når vi skal til Ribe og se byhaver. Ribe havekreds plejer, at være enormt gode til, at vælge nogle gode haver ud.
    Knus og kram
    Malene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde, Ja den tur til Ribe blev så lidt af et flop.

      Jo Ritausma skifter en del i farven alt efter hvor gammel blomsten er.

      Slet
  7. Hvor er det fine billeder fra Lisbeths have. Det er virkelig interessant at se, hvor forskelligt en have kan tage sig ud afhængig af, hvem der tager billederne.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er sjovt og se også når folk tager billeder i ens have, så ser man den pludselig selv anderledes.

      Slet
  8. dejligt indlæg :) - og skønt at se dig i blogverden igen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tim ja nu må jeg se og få lidt gjort igen.
      Det er jo en skøn verden.

      Slet
  9. Jamen velkommen tilbage på bloggen igen :) Skønt indlæg, jeg kan jo genkende alt, da vi var der en uge før jer.

    Vi ses :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var lidt noget rod, men vi fik jo så alle set Lisbeths have alligevel, og det var det bedste.

      Slet